پاورپوینت نظریه یادگیری اکتشافی جروم برونر


دانلود پاورپوینت نظریه یادگیری اکتشافی جروم برونر در 27 اسلاید فرمت PPT قابل ویرایش

فهرست مطالب:
مقدمه
مفهوم یادگیری اکتشافی (Discovery Learning)
رویکرد ساخت‌گرایی برونر
ویژگی‌های کلیدی نظریه برونر
سه مرحله بازنمایی شناختی
بازنمایی کنشی (Enactive Representation)
بازنمایی تصویری (Iconic Representation)
بازنمایی نمادی (Symbolic Representation)
برنامه درسی مارپیچ (Spiral Curriculum)
نقش معلم در یادگیری اکتشافی
نقش انگیزش و تقویت
اهمیت ساختار دانش در یادگیری
انواع یادگیری در نظریه برونر
یادگیری استقرایی و قیاسی
مزایای یادگیری اکتشافی
محدودیت‌ها و انتقادات به نظریه برونر
کاربرد نظریه در طراحی آموزشی
نمونه‌های عملی از یادگیری اکتشافی
نتیجه‌گیری
جداول علمی
منابع

بخشی از متن پاورپوینت:

مقدمه:
جروم برونر (۱۹۱۵-۲۰۱۶) یک روانشناس آمریکایی تأثیرگذار بود. او به عنوان یکی از پیشگامان روانشناسی شناختی شناخته می‌شود. برونر با تأکید بر تفکر و فرآیندهای ذهنی، به مقابله با رویکردهای رفتاری پرداخت.

مفهوم یادگیری اکتشافی (Discovery Learning)
یادگیری اکتشافی رویکردی است که در آن، دانش‌آموز به جای دریافت مستقیم اطلاعات، به صورت فعال به کشف آن‌ها می‌پردازد. هدف اصلی این نظریه، پرورش تفکر انتقادی و توانایی حل مسئله در یادگیرنده است.

ویژگی‌های کلیدی نظریه برونر
برونر بر این باور بود که یادگیری یک فرآیند فعال است که در آن یادگیرنده اطلاعات را انتخاب، تبدیل و سازماندهی می‌کند. اهمیت ساختار: او تأکید داشت که دانش باید به صورت ساختاریافته و منظم ارائه شود تا قابل فهم باشد.

کلیدواژه‌ها:
پاورپوینت نظریه برونر، پاورپوینت یادگیری اکتشافی، پاورپوینت روانشناسی تربیتی، پاورپوینت آموزشی، پاورپوینت ساخت‌گرایی، نظریه برونر، یادگیری اکتشافی، ساخت‌گرایی، برنامه درسی مارپیچ، بازنمایی شناختی

#نظریه_برونر #یادگیری_اکتشافی #پاورپوینت_آموزشی #ساخت_گرایی #برنامه_درسی_مارپیچ #روانشناسی_تربیتی #بازنمایی_شناختی #جروم_برونر

دسته بندی: 🔺دیجیتال فایل های الکترونیکی » روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 164 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .pptx

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:1,168 کیلوبایت

 قیمت : 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل