دانلود پاورپوينت بررسی گیاهان آبزي

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مهندسی شیلات (آموزش_و_پژوهش)
این فایل در قالب فرمت Power Point قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

Licmophora flabellateلیکموفورا 
این جلبک‌های تک‌سلولی را دیواره‌ای استثنایی از جنس دی‌اکسید ‌سیلیسیم احاطه کرده است. بیش از 200 هزار گونه متفاوت دیاتومه در حال حاضر در جهان وجود دارد که مشترکا؛ ماده مغذی مصرفی بخش بزرگی از جاندارانی به شمار می‌رود که پس از آنها در زنجیره غذایی قرار گرفته‌اند. دو گروه اصلی آنها به وسیله تفاوتی که در محور ‌تقارن بدنی دارند، دسته‌بندی می‌شوند. بخشی از دیاتومه‌ها که ساکن اعماق اقیانوس هستند، تمام عمر را به سطوح بستر آن چسبیده‌اند و حرکت نمی‌کنند.

Micrasterias rotataمیکراستریاس 
گروهی از جلبک‌های سبز ساکن آب‌های شیرین هستند که تنها تحت شرایط ویژه‌ای قادر به رشد و تکثیر می‌باشند. به همین دلیل گاهی دانشمندان حضور این ارگانیسم‌های تک‌سلولی را با کیفیت آب‌های سطحی مرتبط می‌دانند. در این تصویر می‌توانید تقسیم این تک‌سلولی و تبدیل آن به دو ارگانیسم مجزا را شاهد باشید.
 
جلبک های طلایی
غالباً متعلق به آب های شیرین هستند اما با این حال روی خاک های مرطوب یا خزه ها هم دیده می شوند. آنها همچنین آبی را که اسیدیته PH پایینی داشته باشد، ترجیح می دهند. برخی تاژکدار و تک سلولی هستند، برخی آمیبی شکل اند و گروه دیگری هم بی حرکت و فاقد جنبش می باشند و غشایی ژلاتینی اطرافشان را فراگرفته است. برخی از این جلبکها هم در آب های شور زندگی می کنند و از اعضای مهم نانوپلانکتون ها هستند.

فورامینیفرا- پلانگتون
کلروپلاست
کلروپلاست های این دیانوفلاژله که قابلیت نورزایی زیستی دارد، جهت حرکت خورشید را در سراسر سلول دنبال می کنند. نمونه ای که در تصویر می بینید دارد تقسیم می شود، اگر دقت کنید می توانید هسته تقسیم شده این تک سلولی را بالا و پایین منطقه زرد مرکزی که محل اجتماع کلروپلاستها است ببینید.

جلبک قهوه ای دیاتوم
این میکروارگانسیم باریک دیاتوم پردار نام دارد. ماده فتوسنتزی قهوه ای رنگ این دیاتومه را پوشش نازکی از سیلیکات احاطه کرده است. این دیاتومه از دو تصویر آیینه ای متصل به هم تشکیل شده و احتمالا از دیگر نمونه های دیاتومه جوان تر است. آب شیرین محیط فوق العاده ای برای رشد این دیاتومه ها است. پوسته متخلخل سیلیسی آنها دارای چندین بخش مجزا و شناخته شده است. یکی از این بخش ها شیار میانی دیاتومه است که دو نیمه قرینه توسط آن به یکدیگر متصل شده اند و مژکی از آن منشعب شده که امکان حرکت آرام این دیاتومه را نیز فراهم می کند

دیاتوم متحرک آب شور
این نوع از دیاتومه، متحرک و ساکن آب شور است. هر یک از این لوله های به هم چسبیده، به تنهایی یک دیاتومه است، با این حال اغلب این سلول ها پس از تقسیم به همین شکل پیوسته باقی می مانند و ظاهر پشته ای را که مشاهده می کنید، خلق می کنند

 تولید مثل خزه
ازرویش هاگ ها دونوع گامتوفیت  تولید می شود
اندام تولید مثل نر : آنتریدی
اندام تولید مثل ماده:  آرکگن
آنتروزویید
تشکیل سلول تخم در اثر لقاح
رشد اسپوروفیت روی گامتوفیت
تشکیل اسپوروفیت
تولید هاگ
خزه
خزه جاوا
خزه جاوه

پوشش سبز خزه ها،تنسی

خزه آبی معمولی
خزه ايسلندي از نظر گياه شناسي خزه نبوده بلكه يك گلسنگ
 بعضي خزه ها ، ميريوفيليوم
سرخس، ناتر
سرخس
قارچ آپادانا
قارچ صدفی
قارچ سیاه
قارچ کفیر
قارچ خوراکی
قارچ دکمه ای
قارچ سفید
قارچ دکمه ای
انواع قارچها
پرورش قارچ صدفی
گلسنگها
گلسنگها
گلسنگها
تصاویری از رده ی خزه ای ها و علف جگر
علف شاخیها


دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مهندسی شیلات (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4711 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 43

حجم فایل:6,468 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل